آموزشی

تنظیم ساعت سرور وردپرس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اکثر هاست های اشتراکی که برای وردپرس استفاده می شود مشکل تنظیم دقیق ساعت بر روی ایران/تهران وجود دارد مخصوصا هاست های خارج از ایران. برای تنظیم ساعت سرور بر روی کشور ایران/تهران یا تنظیم دقیق اختلاف ساعت 3:30+ دقیقه نسبت به ساعت جهانی برای ایران می توانید از تنظیمات زیر استفاده کنید.

وارد کنترل پنل هاست خود شوید و در زمان ورود به File Manager تیک Show Hidden File را بزنید، و یا در صورت عدم مشاهده پنجره تنظیمات زیر می توانید در Cpanel از طریق منوی Setting در فایل منجیر صفحه زیر را مشاهده کنید.

و سپس در فایل منیجر به دنبال فایل htacess. بگردید و پس از پیدا کردن آن ، آنرا ویرایش کرده و کد زیر را به انتهای آن اضافه کنید:

SetEnv TZ Asia/Tehran

نکته: در صورتی که با فعال کردن گزینه Show Hidden Files فایل htaccess. را مشاهده نکردید به این معنی است که فایل مورد نظر در هاست موجود نیست. به سادگی با استفاده از گزینه New File در بالای Cpanel میتوانید آن را ایجاد کنید.

توجه: تظيم كلي ساعت بايد از سمت اسكريپت انجام شود، از تنظیمات اسکریپت ساعت را چک کنید. باید بازه زمانی اسکریپت مورد نظر را تنظیم کنید. (اگر این گزینه را داشته باشد)
برای مثال ایران +3.30 است.

دیدگاهتان را بنویسید