عمومی

استفاده از نقشه گوگل با پرداخت هزینه

googlemap-price
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی چند روز گذشته گوگل به کاربران خود که از API نقشه گوگل استفاده می کردند ایمیل هایی را ارسال کرده است مبنی بر اینکه استفاده از این خدمات از تاریخ یازدهم ژوئیه (21 خرداد 97) شامل هزینه و محدودیت هایی می شود.

گوگل 2 سال پیش در سال 2016 خدمات نقشه خود را ملزم به استفاده از API کرده بود، از آن روزها پیش بینی می شد که گوگل قصد دارد تا با استفاده از این ترفند بابت ارائه خدمات گوناگون خود هزینه دریافت کند.

سایت‌های وردپرسی که از نقشه گوگل در قالب وردپرس و یا افزونه وردپرس خود استفاده می کنند باید دقت داشته باشند که تعداد درخواست ها از تاریخ فوق به بعد محاسبه می شود. قطعا شاهد تغییراتی در قالب املاک وردپرس و یا افزونه نقشه وردپرس در آپدیت های بعدی خواهیم بود.

پرداخت هزینه برای استفاده از نقشه گوگل

با توجه به توضیحاتی که داده شده است هر API در یک ماه می تواند 200 دلار  از خدمات استفاده کند. این خدمات شامل نقشه، مسیریابی و اطلاعات مکان ها می باشد. گوگل خدمات نقشه خود را دسته بندی کرده است و برای استفاده از آن باید در حساب کاربری خود اطلاعات یک حساب بانکی را نیز وارد کنید.

بطور مثال مسیریابی نقشه گوگل برای اپلیکیشن ها و یا سایتها از تاریخ فوق برای 20 هزار بار رایگان است و برای بیش از آن باید هزینه اضافه ای پرداخت نمایند.

نقشه گوگل پولی می شود

با توجه به تغییرات به وجود آمده احتمالا شاهد تغییرات در سرویس های آنلاینی مانند درخواست تاکسی و پیک، سفارش غذا، املاک و دیگر خدمات مرتبط با نقشه و محل آنها خواهیم بود. باید ببینیم شرکت‌های آنلاین ارائه کننده اینگونه خدمات مانند اسنپ، تپسی، الوپیک و دیگر شرکت ها با پولی شدن نقشه گوگل چه تغییراتی را اعمال خواهند کرد.

جدول هزینه های استفاده از نقشه های گوگل:

هزینه نقشه گوگل

جدول هزینه استفاده از نقشه گوگل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده جدول های دیگر هزینه های گوگل برای نقشه به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک جدول هزینه نقشه گوگل

2 دیدگاه در “استفاده از نقشه گوگل با پرداخت هزینه

  1. مهدی گفت:

    سلام..وقت بخیر..
    خب….حالا باید چکار کنیم….. چطور میتونم موقعیت مکانی خود رو در سایت قرار بدم؟!!
    ایا از نقشه های ایرانی و….میشه استفاده کرد؟!!
    ممنونم..

    1. محمد نوروزی گفت:

      وقت بخیر
      از ایرانی ها و یا کتابخانه leaflet میشه استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید